[cat] Pel que fa a l’Educació Plàstica, és sabut que aquesta educació que coneixem avui dia
ha sofert una evolució al llarg dels anys, així com de les diferents lleis educatives, cadascuna
amb les seves particularitats i recolzades per diversos pensaments i moviments. És per
aquesta raó que, al llarg del desenvolupament d’aquest present Treball de Fi de Grau [TFG],
hem realitzat una recerca històrica, per tal d’exposar els vestigis de les lleis educatives
anteriors, partint del model Autoexpressiu, per tal d’evidenciar les supervivències a
l’actualitat d’aquesta assignatura, així com l’evolució a Espanya del dibuix i l’assignatura en
qüestió, tenint en compte la terminologia i els objectius que es marcaven, a més de demostrar
que cada vegada, amb la instauració de noves lleis, l’Educació Plàstica ha anat modificant
aspectes com el rol docent o les metodologies i tècniques emprades. Ho hem estudiat partint
de la Llei General d'Educació [LGE] de 1970 fins a arribar a l’actual currículum d’Educació
Primària, d’acord amb la vigent Llei Celaá o LOMLOE.
Cal esmentar que els models educatius amb els quals comptem actualment, no han
existit sempre, de forma que hem evidenciat i analitzat com i quan varen aparèixer aquests
models, quina ha estat la seva evolució i com es treballava a classe abans de l’existència
d’aquests. Pel que fa a la recerca històrica duta a terme, l’hem centrat en acudir a les
diferents lleis i decrets educatius precedents a l’actual, llibres al voltant de diferents
pensaments artístics de l’època, en articles i en revistes sobre els diferents conceptes que han
anat sorgint respecte al dibuix. Especialment ens hem centrat en articles publicats durant lleis
educatives anteriors, per tal de poder anar analitzant l'aparició de nous moviments, així com
canvis en la concepció de l’ensenyança de l’Educació Plàstica en els darrers 50 anys.