[cat] Els materials inspirats en la proposta pedagògica de n’Emmi Pikler s’introdueixen actualment,
cada vegada amb més freqüència, a les escoles i les llars. El present treball d’investigació té
com a objectiu principal analitzar l’oferta patrocinada en catàlegs per grans magatzems
inspirats directament en els materials patentats per la pediatra Emmi Pikler. Per abordar
l’estudi, s’ha efectuat una anàlisi tant quantitativa com qualitativa d’una selecció d’empreses
i catàlegs que ofereixen aquest tipus de productes, sondejant la presència o absència
d’al·lusions a la mateixa Pikler; l’autorització oficial o no per a l’ús del seu nom; les similituds
i diferències físiques entre productes; així com les diferències econòmiques. A més, s’ha
efectuat una breu aproximació a l’opinió pública respecte a aquest tipus de materials. Entre
les principals conclusions assolides es troba la necessitat d’incrementar la regulació que es
fa sobre l’apropiació de materials didàctics d’autors de referència en el camp pedagògic. No
només perquè hi hagi una garantia pel que fa al producte que s’ofereix a l’infant, sinó també
perquè realment hi hagi un correcte traspàs informatiu cap al consumidor final (infància) o els
intermediaris (mestres, famílies o tutors).
[eng] The materials inspired by the pedagogic propose by Emmi Pikler are being introduced
currently, with more frequency, at schools and homes. This research project has as the main
objective of analyse the offers sponsored in catalogues by department stores inspired directly
by those patented by the pediatrician Emmi Pikler. In order to tackle this study, it has carried
out a qualitative and quantitative analysis of businesses selection and catalogues which offers
these kinds of products, sounding out the witness or absence of allusion to Pikler, the official
authorisation or not to use her name; the physical similarities and differences between the
products; and also, the economical differences. Moreover, it has executed a brief
approximation to the public opinion regarding those kids of products. Among the principal
conclusions achieved we can identify the necessity to increase the regulation done about the
educational material’s appropriation made by pedagogic authors. Not only to provide
guarantee in those products offer to kids, but also to claim correct information affords to the
final consumer (infancy) or intermediaries (teachers, families or guardians).