[cat] Aquest Treball de Fi de Grau aborda la importància del pati escolar com a espai educatiu
i el seu potencial per fomentar la relació dels nins i nines amb la natura. Mitjançant una
revisió de la literatura científica, s’ha proporcionat una visió actualitzada de la relació
entre el contacte amb la natura i el desenvolupament cognitiu, emocional i social de la
infància. A partir d’aquesta revisió, s’ha desenvolupat una guia pràctica per a docents,
amb estratègies concretes per a transformar els espais exteriors de les escoles en entorns
naturals i aprofitar el potencial educatiu del pati escolar. Aquesta guia té com a objectiu
proporcionar a les educadores eines i recursos per a fomentar la relació dels nins i nines
amb la natura mitjançant activitats de joc i aprenentatge en contacte amb l’entorn natural.
Amb aquest treball, és pretén promoure l’ús del pati escolar com a espai educatiu per
enfortir el vincle amb la natura des de la primera infància.
[eng] This Bachelor's Thesis addresses the importance of the schoolyard as an educational space
and its potential to foster children's connection with nature. Through a review of the
scientific literature, an updated understanding of the relationship between nature exposure
and cognitive, emotional, and social development in childhood has been provided. Based
on this review, a practical guide for teachers has been developed, offering concrete
strategies to transform school exteriors into natural environments and harness the
educational potential of the schoolyard. The aim of this guide is to equip educators with
tools and resources to promote children's connection with nature through play and
learning activities in contact with the natural surroundings. This work seeks to promote
the use of the schoolyard as an educational space to strengthen the bond with nature from
early childhood.