[cat] Des de la seva fundació l’any 1890, Majorica ha estat el líder dins la indústria de la perla.
No obstant això, fou el llançament de la Perla Majorica l’any 1952 juntament amb les
campanyes publicitàries desenvolupades en les següents dècades, les quals van convertir-la en
la marca de perles de referència mundial. Durant els anys seixanta, especialment, es va produir
la conjuntura idònia perquè Majorica pogués desenvolupar anuncis de qualitat: fi de l’autarquia
econòmica, renovacions teòriques i tècniques en la indústria publicitària espanyola i
recuperació de la perla com a ornament durant l’auge del glamur. El nostre estudi consisteix
en una anàlisi de les diferents campanyes de publicitat en premsa que Majorica realitzà entre
1952 i 1978 a partir de material inèdit. Aquests anuncis foren essencials per distingir Majorica
no només com a la marca de perles per excel·lència, sinó també com a empresa d’avantguarda
dins el camp de la publicitat durant la dictadura franquista.
[eng] Since the beginning in 1890, Majorica has always been the pearl’s industry leader.
Notwithstanding, was the launching of Perla Majorica in 1952 jointly with the advertising
campaigns developed in the next decades that made possible to step up as the most important
world pearl’s company. Throughout the 1960s, especially, some favorable conditions built up
for Majorica to developed highly quality advertisings: the end of economic autarchy, theorical
and technical innovations in the Spanish advertising industry and the resurgence of the pearl
as ornament during the glamour’s boom. Our thesis is an analysis of the different publicity
press campaigns that Majorica launched between 1952 and 1978 from unpublished material.
These advertisements were a crucial part for Majorica to stand out, not only as the pearl brand
par excellence, but also as an avantgarde company within the advertising field during Franco’s
dictatorship.