[cat] Art i matemàtiques, dues matèries aparentment dissemblants que comparteixen moltes característiques. El propòsit del present treball és cercar aquest punt d’inflexió on mitjançant l’art es poden treballar les matemàtiques i més concretament la geometria. El prejudici de no resoldre un problema fa que l’alumnat senti por o rebuig cap a les matemàtiques, per evitar aquest descoratjament o frustració són necessàries unes motivacions reals on hi hagi un aprenentatge significatiu, per aquest motiu es presenta una situació d’aprenentatge on es relacionen les matemàtiques, l’art i la vida quotidiana. Les metodologies actives són el centre del procés d’aprenentatge d’aquesta proposta on l’alumnat participa activament i és el centre del procés d’ensenyament.
[eng] Art and mathematics are two apparently divergent subjects that share many characteristics. The purpose of the present work is to find that point of inflection where mathematics and more specifically geometry can be worked through art. The prejudice of not solving a problem makes students feel fear or rejection towards mathematics. In order to avoid this discouragement or frustration, meaningful learning can be achieved when there is a real motivation, a real context. So, we present a learning situation where mathematics, art and everyday life are related. Active methodologies are the center of the learning process of this proposal where students actively participate and are the center of the teaching process.