[cat] Els éssers humans som éssers socials i lingüístics, de manera que el llenguatge influeix sobre l'activitat humana. Hi ha un gran nombre de llengües particulars al món, això fa que avaluar la situació sociolingüística de les llengües sigui complicat. Aquest treball se centra a estudiar els usos lingüístics dels infants de sisè de primària en les activitats extraescolars dins i fora de l'escola, com ara fer esport, música o altres activitats. S'investiga quines són les llengües predominants en aquests àmbits i quines normes d'ús segueixen els infants en les interaccions entre iguals i amb els monitors de les activitats. Els resultats mostren informació qualitativa i quantitativa sobre els usos lingüístics durant les sessions de les extraescolars.
[eng] Human beings are social and linguistic beings, so language influences human activity. There are many languages around the world, which makes assessing the sociolinguistic situation of languages complicated. This paper focuses on language uses of 11 to 12-year-old children in extracurricular activities, both in and out of school, such as sports, music and other activities. Which languages are predominant in these settings and what are the languages of interaction in different types of communicative situations (basically, among peers and with their teachers). The results show qualitative and quantitative information on language use during the extracurricular sessions.
[spa] Los seres humanos somos seres sociales y lingüísticos, de forma que el lenguaje influye sobre la actividad humana. Hay un gran número de lenguas particulares al mundo, esto hace que evaluar la situación sociolingüística de las lenguas sea complicado. Este trabajo se centra en estudiar los usos lingüísticos de los niños de sexto de primaria en las actividades extraescolares dentro y fuera de la escuela, como por ejemplo hacer deporte, música u otras actividades. Se investiga cuáles son las lenguas predominantes en estos ámbitos y qué normas de uso siguen los niños en las interacciones entre iguales y con los monitores de las actividades. Los resultados muestran información cualitativa y cuantitativa sobre el uso lingüístico durante las sesiones de las extraescolares.