[cat] La qualitat en els Serveis Socials és considerada una eina de treball i un dret de la
ciutadania que té com a finalitat promoure el benestar social a través d’un dels pilars de
l’Estat del Benestar que són els Serveis Socials. L’estudi dóna a conèixer els diferents
plans de qualitat existents a les CCAA de l’Estat espanyol, així com una anàlisi de les
diferents visions de qualitat i formes d’implementació. També s’ha agafat una mostra a
través d’entrevistes a treballadores socials dels Serveis Socials del Raiguer de Mallorca
per conèixer el grau d’execució en el territori i quina és la seva visió de qualitat. Els
resultats mostren quins territoris tenen en compte la qualitat en els SSSS així com la forma
d’instrumentalitzar-la. En conclusió, falta instaurar la filosofia de qualitat a les i els
professionals, crear espais de debat i grups de feina que ajudin a implementar la qualitat
en el dia a dia i que la ciutadania es beneficiï d’aquest dret.
[eng] Quality in Social Services is considered both a working tool and a right of citizens
with the aim of promoting social well-being through one of the pillars of the Welfare State:
Social Services. This study presents the different quality plans existing in the CCAA of
Spain, along with an analysis of the different perspectives on quality and methods of
implementation. Additionally, a sample was taken through interviews with social workers
from the Social Services of Raiguer in Mallorca to understand the degree of
implementation in the region and how quality is considered. The results highlight which
regions consider quality in Social Services and how they implement it. In conclusion, there
is a need to instill the philosophy of quality among professionals, create spaces for debate,
and form working groups to help implement quality in daily practice, ensuring that citizens
benefit from this right.