[cat] L'objectiu principal d'aquest estudi és comprendre l'estat actual de l'ús de la llengua
catalana en infants en edat escolar del municipi de Llucmajor en diversos contextos i àmbits.
Per aconseguir aquesta finalitat, es planteja una sèrie d'objectius específics, que inclouen:
1) analitzar el paper de la llengua catalana en l'educació primària i altres àmbits de la vida
quotidiana dels infants al municipi de Llucmajor, 2) explorar les actituds dels alumnes i del
professorat davant la llengua catalana en aquests contextos, i 3) identificar els factors que
influeixen en l'ús de la llengua catalana en els diferents àmbits de la vida dels infants del
municipi de Llucmajor. Per dur a terme aquest estudi, s'utilitzaran diferents mètodes, com
ara enquestes a estudiants i professors del municipi de Llucmajor. Els resultats d'aquesta
investigació ajudaran a comprendre millor la situació actual de l'ús de la llengua catalana en
infants en edat escolar en tots els àmbits de la seva vida a Llucmajor i a fer recomanacions
per millorar-ne la promoció i l'ús en aquesta zona específica. Algunes de les paraules clau
que resumeixen el contingut del treball són: llengua catalana, infants en edat escolar,
àmbits, actituds, factors, enquestes, promoció de la llengua i Llucmajor.
[eng] The main objective of this study is to understand the current state of the use of the Catalan
language among school-aged children in the municipality of Llucmajor across various
contexts and domains. To achieve this goal, a series of specific objectives are outlined,
including: 1) analysing the role of the Catalan language in primary education and other
aspects of children's daily lives in the municipality of Llucmajor, 2) exploring the attitudes of
students and teachers towards the Catalan language in these contexts, and 3) identifying the
factors that influence the use of the Catalan language in different domains of children's lives
in the municipality of Llucmajor. Various methods will be employed to conduct this study,
such as surveys administered to students and teachers in the municipality of Llucmajor. The
results of this research will contribute to a better understanding of the current situation
regarding the use of the Catalan language among school-aged children across all domains
of their lives in Llucmajor, and provide recommendations for improving its promotion and use
in this specific area. Through this study, I hope to contribute to the knowledge and promotion
of the Catalan language among school-aged children in the municipality of Llucmajor. Some
keywords summarizing the content of the work include: Catalan language, school-aged
children, domains, attitudes, factors, surveys, language promotion, and Llucmajor.