[cat] La inclusió és fonamental dins l’àmbit escolar i, per tant, dins cada una de les àrees que
conformen l’etapa d’Educació Infantil. L'educació inclusiva és el procés pel qual s'ofereix a tots els
infants, sense distinció de la discapacitat, la raça o qualsevol altra diferència, l'oportunitat per
continuar sent membre de la classe ordinària i per aprendre dels seus companys, i juntament amb
ells, dins l'aula. Suposa la implantació de pràctiques que inclouen tothom en tots els aspectes de
l'escola i la vida en comunitat.
Aquest treball vol aprofundir en com es treballa a les escoles i quines eines es poden
emprar per facilitar el procés de la inclusió de l'alumnat, concretament d'aquelles persones amb
algun tipus de discapacitat visual.
Com els alumnes amb discapacitat visual es relacionen i es comuniquen de forma integral
amb els seus iguals, com aprenen a empatitzar, i prendre consciència de com és el seu
aprenentatge i quines estratègies i mitjans utilitzen.
[eng] Inclusion is fundamental within the school environment and, therefore, within each of the
areas that make up the Early Childhood Education stage. Inclusive education is the process by
which all children are offered, regardless of disability, race or any other difference, the opportunity
to remain a member of the ordinary class and to learn from their peers, and together with them, in
the classroom. It involves the implementation of practices that include everyone in all aspects of
school and community life.
This work aims to delve into how schools work and what tools can be used to facilitate the
process of inclusion of students, specifically those with some type of visual disability.
How students with visual disabilities relate and communicate comprehensively with their
peers, how they learn to empathise, and become aware of what their learning is like and what
strategies and means they use.