[cat] Aquest treball de Fi de Grau es centra en el desenvolupament del llenguatge en infants
de 3 a 6 anys. Fent referència a les principals teories de desenvolupament del llenguatge
i a les diferents fases i etapes on els infants aconseguiran desenvolupar les seves
habilitats lingüístiques, per així poder parlar amb fluïdesa, escriure frases, llegir contes,
etc.
Veurem també l’estreta relació entre l’escriptura i la lectura, fent-se difícil l’aprenentatge
d’una de les dues de manera aïllada, ja que la comprensió lectora i la producció escrita
estan estretament relacionades. Hi ha una connexió essencial entre entendre el que es
llegeix i ser capaç d’expressar-ho per escrit.
I per finalitzar, en aquest treball també presentaré les activitats dutes a terme a les
diferents aules d’Educació Infantil, a infants d’edats compreses entre 3 a 6 anys,
relacionades tant amb el desenvolupament del llenguatge oral com escrit.
[eng] This Bachelor's thesis focuses on language development in children aged 3 to 6 years.
It refers to the main theories of language development and the different phases and
stages in which children will acquire their linguistic skills, enabling them to speak fluently,
write sentences, read stories, etc.
We will also explore the close relationship between writing and reading, as it becomes
challenging to learn one of them in isolation, since reading comprehension and written
production are closely interconnected. There is an essential connection between
understanding what is read and being able to express it in writing.
Lastly, this paper will also present the activities carried out in different Early Childhood
Education classrooms for children aged 3 to 6 years, related to both oral and written
language development.