[cat] El present Treball Final de Grau (TFG) està enfocat cap al desenvolupament cognitiu i del
llenguatge en infants, concretament en l’evolució i millora d’estratègies i/o activitats durant
les intervencions en un infant amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA). Aquest trastorn
afecta de manera directa en la comunicació i les relacions amb els altres, per tant, se cerca
treballar l’expresió verbal i el coneixement de paraules per tal de facilitar l’intercanvi de
missatges amb el seu entorn, aconseguit un desenvolupament positiu accedint a una vida molt
més beneficiosa i satisfactòria.
Aquest document es focalitza concretament en les observacions que s’han dut a terme durant
diferents sessions, coneixent els materials i mecanismes que empren per a evolucionar en el
llenguatge, cercant millores i avanços per aconseguir un major benefici. Amb això, s’han
cercat diverses teories per contrastar el que comporta el desenvolupament del llenguatge i, en
concret, com afecta en infants TEA.
[eng] The Bachelor’s Final Project (BFP) focuses on the cognitive and language development in
children. Specifically, on the evolution and improvement of strategies and/or activities during
interventions with a child with Autism Spectrum Disorder (ASD). This disorder directly
affects communication and relationships with others. Therefore, the aim is to work on verbal
expression and word knowledge to facilitate the exchange of messages with their
environment, achieving a positive development leading to a much more beneficial and
satisfying life.
This paper focuses on the observations made during different sessions, knowing the materials
and mechanisms used to evolve in language, seeking improvements and advances to achieve
greater benefit. With this, various theories have been searched to contrast what entails
language development and, specifically, how affects children with ASD.