[cat] La formació i la percepció dels docents d’Educació Infantil en relació amb els principis de
l’aprenentatge resulta un element essencial per garantir el desenvolupament global i el bon
aprenentatge dels alumnes. No obstant això, dur a la pràctica els principis de l’aprenentatge
a l’aula resulta un repte pels docents. En aquest treball es realitza un apropament a la
percepció que tenen els docents d’Educació Infantil en relació amb el procés d’aprenentatge
dels infants i com els duen a terme dins les aules, a partir de la seva formació i competència
professional. L’anàlisi es duu a terme a partir de les observacions que es realitzen a l’aula, i
a partir de reflexions i argumentacions que expressen les docents a través de l’entrevista.
Els resultats mostren diferències entre la importància d’aplicar els principis de l’aprenentatge
i la seva pràctica en les propostes d’aula. D’aquests resultats, sorgeix la necessitat de dur a
terme situacions d’aprenentatge que optimitzin l'aprenentatge basant-se en els principis de
l’aprenentatge fonamentats per l’evidència científica.
[eng] The training and perception of early childhood teachers in relation to the principles of
learning is an essential element in ensuring the overall development and successful learning
of pupils. However, putting learning principles into practice in the classroom is a challenge
for teachers. In this paper an approach is made to the perception that Early Childhood
Education teachers have in relation to the learning process of children and how they carry it
out in the classroom, based on their training and professional competence. The analysis is
based on the observations made in the classroom, and on the reflections and arguments
expressed by the teachers in the interview. The results show differences between the
importance of applying the principles of learning and their practice in classroom proposals.
From these results, the need arises to carry out learning situations that optimise learning
based on the principles of learning based on scientific evidence.