La societat actual es caracteritza per una creixent fragmentació entre generacions. Com a
resposta, s’estan implementant diversos programes intergeneracionals per fomentar les
relacions entre persones majors i infants o joves. El present estudi pretén avaluar el
programa intergeneracional dut a terme per alumnes de 3r d’educació secundària i
persones majors d’un centre de dia i d’una llar d’ancians de Llucmajor, a través de
l’experiència dels seus participants i dels professionals que treballen en el marc del
programa. Per fer-ho, es va utilitzar un enfocament qualitatiu, mitjançant la realització
d'entrevistes semiestructurades, als professionals, i de dos grups de discussió, un amb els
joves i un amb les persones majors. Els resultats obtinguts evidencien l’existència
nombrosos beneficis, tant per als joves i les persones majors, com per als seus familiars,
els professionals i per a la comunitat en general. L’estudi conclou destacant la
importància de promoure relacions intergeneracionals per als beneficis que aporten
[eng] Nowadays society is characterized by a growing fragmentation between generations. As
a response, several intergenerational programs are being implemented to foster
relationships between older people and children or young people. The present study aims
to evaluate the intergenerational program carried out by 3rd year secondary school
students and older people from a day center and a nursing home in Llucmajor, through
the experience of its participants and the professionals who work within the program. To
do this, a qualitative approach was used, by conducting semi-structured interviews with
professionals, and two focus groups, one with young people and one with older people.
The outcomes obtained show the existence of numerous benefits, both for young people
and the elderly, as well as for their families, professionals, and for the community in
general. The study concludes by highlighting the importance of promoting
intergenerational relationships for the benefits they bring