[cat] Les persones amb Discapacitat Auditiva es troben amb barreres de comunicació i
d'accés a la informació de manera constant. A les aules, els nins i nines es veuen
implicats a activitats on hi ha una gran càrrega verbal, per això és necessari conèixer
estratègies d'accés a la informació i a la comunicació, per facilitar la inclusió
educativa de les persones amb DA i fer accessible l'entorn escolar. A continuació es
presenta un estudi per comprovar si el Micròfon Remot (MR) és una estratègia que
millora l'accés a la informació dels més petits, fent un estudi a nins i nines amb DA,
sobre la comprensió amb renou de fons del MR, simulant el renou de fons d'una aula
d'educació primària.
[eng] People with Hearing Impairment encounter barriers to communication and access to
information on a constant basis. Children and adolescents are involved in activities
where there is a high verbal load, so it is necessary to create strategies for access to
information and communication, to facilitate the educational inclusion of people with
AD and make the school environment accessible. The following is a study to test
whether the Remote Microphone (RM) is a strategy that improves access to
information for the youngest, conducting a study of children with AD, on the
understanding and learning of the RM, simulating the learning of a primary education
classroom.