[cat] El present treball consisteix a fer una proposta pilot de creació d'un espai de música en
Educació Infantil, amb l'objectiu de fomentar la música a través dels espais, una
metodologia diferent sorgida a través de la feina de les mestres a l'escola CEIP Gabriel
Comas i Ribas. Al treball per espais, l'escola no dóna lloc a la part musical, per tant, la
proposta contempla fer un espai musical per fomentar la imaginació i la creativitat,
utilitzant la música com a eix principal i forma d'expressió. Per a la seva realització,
s'han implementat diferents propostes dins l'espai, una metodologia que dóna lloc a la
lliure elecció, escollint així on volen anar, sent ells els protagonistes del seu
aprenentatge. Els infants es trobaran diferents propostes dintre de l'aula, on podran
experimentar lliurement, sent ells els que, fent servir l'espai com a màxim possibilitador,
arribaran a complir tots els objectius del currículum. Al principi i al final de la sessió, es
treballaran ítems com "soroll-silenci" o "fort-fluix", mitjançant l'ús de cançons o
audicions. Aquesta pràctica engloba aspectes com la vivència musical, el treball auditiu
de paràmetres concrets com timbre, durada, intensitat o pulsació, treballant-ho a través
de moviments, audicions, experimentació i cançons. Durant la implementació de les
activitats es realitza un procés d'observació per part de la mestra, documentant i
reflexionant sobre els diferents objectius plantejats, a més de ser un guia i referent pels
infants.
[eng] The current thesis consists on creating a proposal for a pilot project to create an area for
music teaching in pre-school education, with the objective of fostering the musical
learning through the use of areas, which is an alternative methodology emerged through
the work of the teachers from CEIP Gabriel Comas i Ribas. In the work by areas or
spaces, the school does not give rise to the musical section, therefore this proposal
considers creating a music area with the aim of giving rise to the imagination and
creativity, using music as the focal point and axis, as well as a form of expression. For its
creation, different proposals have to be implemented inside the space, a methodology
that gives rise to the free choice, choosing where do they want to go and being the
children the ones who, using the space as the main enabler, will be able to reach all the
aims of the teaching curriculum. At the beginning and end of the session, items like
"noise-silence" or "strong-weak", by using songs or recordings. This practice
encompasses aspects like the musical experience, the hearing work of specific
parameters such as tone, duration, intensity or pulsation, working on it through
movements, musical auditions, testing and songs. During the implementation of the
activities an observation process is carried out by the teacher, documenting and
reflecting on the different planned objectives, besides being a guide and referent for the
children.