[cat] El present Treball de Fi de Grau exposa i pretén potenciar l’aprenentatge de les Matemàtiques
a través d’una proposta interdisciplinar amb l’Educació Física. Més concretament sobre la
introducció del contingut de geometria a través dels jocs i la gamificació seguint el model
Van Hiele.
Per a la construcció de dita proposta i assolir així els seus objectius el següent treball s’ha
estructurat en diferents parts.
En primer lloc, consta d’un marc teòric on s’aprofundeix sobre els aspectes i conceptes més
rellevants de la dimensió matemàtica, de l’Educació física, la nova llei educativa, els
principis bàsics de la geometria i el model Van Hiele.
Com a segona part, es proposa una situació d’aprenentatge educativa d’intervenció
dissenyada explícitament per a treballar la geometria amb els més petits del segon cicle, és a
dir, el tercer curs d’Educació Primària.
Per concloure el treball, finalitza amb una reflexió sobre l’aplicació pràctica de dita proposta.
[eng] This Final Degree Thesis presents and aims to enhance the learning of Mathematics through
an interdisciplinary proposal with Physical Education. More specifically about the
introduction of geometry content through games and gamification following Van Hiele’s
theory.
In order to build this proposal and thus achieve its objectives, the following work has been
structured in different parts.
Firstly, it consists of a theoretical framework in which the most relevant aspects and concepts
of the mathematical dimension, of Physical Education, of the new educational law and finally
of meaningful learning are explored.
As a second part, an educational intervention sequence is proposed explicitly designed to
work on geometry with the youngest children in the second cycle, that is, in the third year of
Primary School.
To conclude the work, it ends with a reflection on the practical application of this proposal.