[cat] L’objectiu d’aquest estudi és explorar les percepcions dels equips directius respecte a
la implementació de descansos actius a les aules i els múltiples factors que afecten a les
escoles el fet d’implementar-los. A través d'entrevistes semiestructurades amb catorze
membres d'equips directius i utilitzant el model teòric RE-AIM i el mètode Delphi, s’han recollit
dades clau per entendre les percepcions i barreres associades a aquestes pràctiques. Els
resultats mostren una predisposició positiva dels equips directius envers els descansos
actius, reconeixent la importància de l'actualització pedagògica i la voluntat de millora
contínua. No obstant això, també se identifica una resistència significativa per part de l'equip
docent, deguda principalment a la por als canvis, la manca de confiança en les noves
metodologies i la percepció de càrrega addicional. El projecte Break4Brain, que ofereix eines
i formació per a la implementació de descansos actius, és un exemple de com es poden
superar aquestes barreres i fomentar una adopció més àmplia de pràctiques innovadores. La
combinació de suport institucional, formació adequada i col·laboració familiar es veu com la
clau per a una transició suau i efectiva cap a la incorporació de descansos actius en les rutines
escolars. En definitiva, l'estudi subratlla la importància d'una actitud positiva dels equips
directius, la necessitat de formació continuada per als docents i la implicació de les famílies
per aconseguir una implementació efectiva dels descansos actius a les escoles primàries de
les Illes Balears.