[cat] L'educació inclusiva és un model educatiu relativament nou que de cada cop es treballa més.
Aquesta fa referència a cobrir les necessitats educatives que presenta cada infant, oferir-li les
oportunitats i recursos que siguin necessaris. En relació amb aquest aspecte, cal tenir en
compte com afecta aquest model als infants diagnosticats amb el Trastorn de l'Espectre
Autista i fins a quin punt s'aplica en ells. Per aquest motiu, el present treball té per objectiu
analitzar les investigacions empíriques existents que relacionin la inclusió, el trastorn de
l'espectre autista i les aules ordinàries. Es varen seleccionar i analitzar un total de 15
documents. Els resultats d'aquests mostraren que tot i haver-hi un avanç en la inclusió de
l'alumnat amb el Trastorn de l'Espectre Autista a les aules ordinàries, la inclusió no és
suficient. A més, es precisa més formació docent per poder conèixer els pilars de l'educació
inclusiva, crear una seguretat en els docents, rompre amb els prejudicis sobre el trastorn i dur
a terme una inclusió completa de tot l'alumnat.
[eng] Inclusive education is a relatively new term that is being worked on more and more. It refers
to meeting the educational needs of each child, offering them the necessary opportunities and
resources. In relation to this aspect, it is important to take into account how this model affects
children diagnosed with Autism Spectrum Disorder and to what extent it is applied to them.
For this reason, the present work aims to analyze the existing empirical research that relates
inclusion, ASD and regular classrooms. A total of 15 documents were selected and analyzed.
The results showed that although there has been progress in the inclusion of students with
ASD in regular classrooms, inclusion is not enough. Furthermore, more teacher training is
needed to understand the pillars of inclusive education, create teacher confidence, break
down prejudices about ASD and achieve full inclusion of all students.