[cat] Aquest Treball de Fi de Grau (TFG) analitza les causes del baix nivell de competència en
anglès a Espanya en comparació amb altres països europeus. Utilitzant una revisió
sistemàtica de la literatura, l'estudi explora les metodologies d'ensenyament innovadores
i les condicions d'exposició a l'anglès fora de l'aula. L'anàlisi compara les pràctiques
educatives a Espanya amb les de països com Dinamarca, Suècia, Portugal i els Països
Baixos, destacant les deficiències en la formació de professors, l'ús de tecnologies digitals
i l'exposició extracurricular a l'anglès. Les conclusions subratllen la necessitat d’integrar
tecnologies modernes en l'ensenyament i fomentar l'exposició a l'anglès fora de l'aula per
millorar el nivell de competència en anglès a Espanya.
[eng] This Thesis (TFG) analyses the causes of the low level of English proficiency in Spain
compared to other European countries. Using a systematic literature review, the study
explores innovative teaching methodologies and conditions for exposure to English
outside the classroom. The analysis compares educational practices in Spain with those
in countries such as Denmark, Sweden, Portugal, and the Netherlands, highlighting
deficiencies in teacher training, the use of digital technologies, and extracurricular
exposure to English. The conclusions emphasize the need to integrate modern
technologies into teaching and promote exposure to English outside the classroom to
improve English proficiency levels in Spain.