[cat] El grau de rendiment i benestar de l'alumnat d'Educació Primària és un factor molt
determinant perquè els docents puguin desenvolupar sessions de major qualitat i més
significatives. Dins la jornada escolar, l'activitat física és un component essencial, ja que,
depenent del grau d'execució per part de l'alumnat, es poden treballar aspectes cognitius;
rendiment i benestar, atenció i concentració i físics; competència motriu i temps de
compromís motor.
L'objectiu d'aquest treball és avaluar si a través dels descansos actius les sessions a l'aula
seran de major o menor qualitat per part de l'alumnat. A més, la primerenca investigació
científica entorn a aquesta temàtica, mostra la necessitat de confirmar aquests possibles
canvis positius a partir d'assajos ben dissenyats i controlats.
Per aquest motiu, en el present Treball de Fi de Grau (TFG), s'elabora una anàlisi del grau de
benestar i rendiment d'un conjunt de classes d'una mateixa escola, on es tindran en compte les
respostes de diferents infants d'entre 6 i 12 anys, que estan cursant l'etapa d'Educació
Primària.
Posteriorment, la meta d'aquest TFG, ha estat revisar i conèixer les estratègies didàctiques
més adients per augmentar el benestar i rendiment de l'alumnat, tenint en compte les
respostes exposades pels alumnes als diferents qüestionaris, depenent del grau d'exercici
complit i contrastant-ho amb les meves observacions.
De forma general, el principal resultat i les conclusions han estat positives. Els alumnes han
mencionat una milloria en el seu benestar i els mestres un major rendiment acadèmic i
concentració.
[eng] The degree of performance and well-being of Primary Education students is a very
determining factor so that teachers can develop higher quality and more meaningful sessions.
During the school day, physical activity is an essential component, since, depending on the
degree of execution by the students, cognitive aspects can be worked on; performance and
well-being, attention and concentration and physical; motor competence and motor
commitment time.
The aim of this work is to evaluate whether through active breaks the sessions in the
classroom will be of higher or lower quality on the part of the students. In addition, the early
scientific research on this topic shows the need to confirm these possible positive changes
from well-designed and controlled trials.
For this reason, in this Final Degree Thesis (TFG), an analysis of the degree of well-being
and performance of a set of classes in the same school is prepared, where the responses of
different children will be taken into account. 'between 6 and 12 years old, who are attending
the Primary Education stage.
Subsequently, the goal of this TFG has been to review and find out the most suitable teaching
strategies to increase the well-being and performance of the students, taking into account the
answers given by the students to the different questionnaires, depending on the degree of
exercise completed and contrasting it with my observations.
In general, the main result and conclusions have been positive. The students have mentioned
an improvement in their well-being and the teachers a greater academic performance and
concentration.