[cat] En aquest estudi es comentarà i s’analitzarà les competències i funcions claus que ha
de dur a terme l’equip directiu a l’hora de poder gestionar un centre escolar. Tots
coneixem la figura del director dins un centre educatiu, però no som conscients de totes
les funcions i responsabilitats que ha de dur a terme perquè el centre pugui funcionar de
manera òptima.
L’objectiu principal d’aquest estudi és analitzar, mitjançant una recerca bibliogràfica
quines són les funcions que ha de realitzar un director en un centre escolar. Una vegada
es tingui el marc teòric, es farà un qüestionari relacionat amb les funcions de l’equip
directiu al CEIP Sant Jordi, a partir de la informació i els resultats obtinguts, es realitzarà
una intervenció dins el centre per poder resoldre les mancances que trobem mitjançant
l’anàlisi.
Com a objectius secundaris podem trobar l’anàlisi de les funcions de l’equip directiu i de
les relacions que hi ha entre el professorat i l’equip directiu mitjançant les eines TIC com
poden ser un qüestionari online. Un altre objectiu que detectam és la millora dels
problemes trobam dins el centre mitjançant l’eina de la intervenció personal.
Aquest estudi de cas no es vol centrar únicament en les funcions de l’equip directiu, sinó
que també vol indagar en les relacions que hi ha entre docents i equip directiu a l’hora
de realitzar totes les funcions que ha d’exercir.
Per poder dur a terme aquest estudi de cas primer es farà una recerca d’un marc teòric
per d’aquesta manera entendre quines funcions són les que ha de realitzar tot l’equip
directiu perquè el centre educatiu pugui funcionar de manera correcta. Una vegada es
tingui el marc teòric, es realitzarà un qüestionari amb la modalitat de recerca empírica,
que es pasarà als docents i l’equip directiu. Després d’haver obtingut els resultats, es
farà amb la modalitat de planificació d’una intervenció professional una petita intervenció
per resoldre les dificultats observades amb els resultats obtinguts del qüestionari
proposat.
[eng] This study will discuss and analyze the key competences and functions that the
management team must carry out when managing a school. We all know the figure of the
director within an educational center, but we are not aware of all the functions and
responsibilities that it must carry out so that the center can function optimally.
The main objective of this study is to analyze, through bibliographic research, what are
the functions that a director must perform in a school. Once the theoretical framework
has been established, a questionnaire related to the functions of the management team
at CEIP Sant Jordi will be made, based on the information and results obtained, an
intervention will be carried out within the center to be able to solve the shortcomings that
we find through the analysis.
As secondary objectives we can find the analysis of the functions of the management
team and the relationships between the teachers and the management team through ICT
tools such as an online questionnaire. Another objective that we detect is the
improvement of the problems we find in the center through the tool of personal
intervention.
This case study is not only about the functions of the management team, but also wants
to investigate the relationships between teachers and management team when
performing all the functions they have to perform.
In order to carry out this case study first, a research will be carried out on a theoretical
framework in order to understand what functions the entire management team must
perform so that the educational center can function correctly. Once the theoretical
framework has been established, a questionnaire will be carried out with the empirical
research modality, which will be passed to the teachers and the management team. After
obtaining the results, a small intervention will be carried out with the planning modality of
a professional intervention to solve the difficulties observed with the results obtained from
the proposed questionnaire.