[cat] El treball investiga el desenvolupament de la pragmàtica del llenguatge en estudiants amb
Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) en context escolar. Amb l'objectiu de comprendre millor
aquesta dinàmica, s'han abordat diversos textos, incloent-hi llibres i estudis, que ofereixen
una visió ampliada de les necessitats específiques d'aquests estudiants i les estratègies per a
abordar-les.
Els objectius han inclòs l'anàlisi de l'adquisició del llenguatge en infants amb TEA,
l'exploració de les pràctiques d'educació inclusiva, l'estudi de l'ensenyament de la pragmàtica
en segones llengües per a aquest grup, i la relació entre les habilitats pragmàtiques i la
genètica.
La metodologia s'ha basat en una revisió bibliogràfica exhaustiva, utilitzant una varietat de
fonts com llibres i articles acadèmics. S'ha posat un enfocament en textos que aborden
l'educació inclusiva, l'ensenyament de la pragmàtica, i la relació entre el TEA i el llenguatge.
Els resultats destaquen la necessitat d'una aproximació personalitzada i interdisciplinària en
l'educació dels estudiants amb TEA, amb un èmfasi en el desenvolupament de les habilitats
pragmàtiques i sociocomunicatives. S'ha observat la importància de la col·laboració entre
professionals i la implementació de programes d'intervenció adaptats a les necessitats
individuals de cada estudiant.
Les conclusions destaquen la importància d'integrar estratègies d'ensenyament específiques
per a la millora de la comunicació i la interacció en l'educació dels estudiants amb TEA. Es
recomana una atenció integral que abordi tant les necessitats lingüístiques com les socials,
amb una base en la col·laboració entre professionals i una adaptació constant a les necessitats
individuals de cada estudiant. Això pot conduir a una millor inclusió i suport dels estudiants
amb TEA en els entorns escolars.
[eng] The work investigates the development of language pragmatics in students with Autism
Spectrum Disorder (ASD) in a school context. In order to better understand this dynamic,
several texts have been addressed, including books and studies, which offer an expanded
view of the specific needs of these students and strategies to address them.
The objectives have included the analysis of language acquisition in children with ASD, the
exploration of inclusive education practices, the study of the teaching of pragmatics in second
languages for this group, and the relationship between pragmatic skills and genetics.
The methodology has been based on a comprehensive bibliographic review, using a variety of
sources such as books and academic articles. A focus has been placed on texts that address
inclusive education, the teaching of pragmatics, and the relationship between ASD and
language.
The results highlight the need for a personalized and interdisciplinary approach in the
education of students with ASD, with an emphasis on the development of pragmatic and
socio-communicative skills. The importance of collaboration between professionals and the
implementation of intervention programs adapted to the individual needs of each student has
been observed.
The findings highlight the importance of integrating specific teaching strategies to improve
communication and interaction in the education of students with ASD. Comprehensive care is
recommended that addresses both linguistic and social needs, based on collaboration between
professionals and constant adaptation to the individual needs of each student. This can lead to
better inclusion and support of students with ASD in school settings.