[cat] L'educació musical és un àmbit que sovint es considera complementari a les aules
d'Educació Primària. Aquest treball de fi de grau es centra en analitzar com aquesta educació
pot beneficiar especialment als infants diagnosticats amb Trastorn de l'Espectre Autista
(TEA). L'objectiu principal és revisar les investigacions empíriques que relacionen l'educació
musical, el TEA i les aules ordinàries. Es varen seleccionar i analitzar un total de 15
documents. Els resultats indiquen que les activitats musicals poden millorar l'expressió verbal
i no verbal, augmentar l'autoestima i la confiança, i fomentar la cooperació i la cohesió
grupal. Així mateix, s'han destacat diverses metodologies efectives, com l'ús de cançons
precompostes, tallers de composició musical, activitats grupals i la incorporació de tecnologia
i materials visuals. Aquests resultats subratllen la importància de l'educació musical com a
eina inclusiva i enriquidora per als alumnes amb TEA
[eng] Music education is often considered supplementary in primary school classrooms.
This end-of-degree project focuses on analyzing how this education can particularly benefit
children diagnosed with Autism Spectrum Disorder (ASD). The main objective is to review
empirical research linking music education, ASD, and mainstream classrooms. A total of 15
documents were selected and analyzed. The results indicate that musical activities can
improve verbal and non-verbal expression, increase self-esteem and confidence, and promote
cooperation and group cohesion. Additionally, several effective methodologies have been
highlighted, such as the use of precomposed songs, music composition workshops, group
activities, and the incorporation of technology and visual materials. These findings
underscore the importance of music education as an inclusive and enriching tool for students
with ASD.