[cat] El canvi cap a una educació més inclusiva exigeix el qüestionament del rol del
professorat de suport. En l’actual context educatiu, és rellevant i necessari generar interrogants
sobre les funcions i accions d’aquestes professionals. L’estudi que es presenta, té l’objectiu
general d’analitzar la mirada del suport educatiu en l’educació primària, en un estudi de cas
únic. S’ha dut a terme mitjançant la metodologia d’investigació qualitativa, a través d’una
entrevista en línia amb diverses preguntes obertes que han estat contestades per sis
professionals docents del centre, una observació acompanyada d’un diari de camp i l’anàlisi de
la documentació de centre més rellevant. Els resultats obtinguts ens permeten afirmar que el
centre escolar presenta cultures, polítiques i pràctiques que impedeixen una inclusió real de
tots els estudiants. Les conclusions més rellevants de l’estudi destaquen una organització del
suport educatiu orientada per un model deficitari.
[eng] The change towards a more inclusive education requires questioning the role
of support teachers. In the current educational context, it is relevant and necessary to generate
questions about the functions and actions of these professionals. The study presented here has
the general objective of analysing the perspective of educational support in primary education,
in a single case study. It has been carried out using qualitative research methodology, through
an online interview with several open-ended questions answered by six teaching professionals
from the school, an observation accompanied by a field diary and the analysis of the most
relevant school documentation. The results obtained allow us to affirm that the school has
cultures, policies and practices that prevent real inclusion of all students. The most relevant
conclusions of the study highlight an organisation of educational support oriented towards a
deficient model.