[cat] L'art es presenta com una eina per estimular el pensament crític, la resolució de
problemes i la comprensió del món, a més de promoure la diversitat, la creativitat i la crítica
social. És una eina fonamental en l'àmbit educatiu, ja que afavoreix l'estimulació de la
creativitat, la imaginació i el compromís dels estudiants. Mitjançant l'exploració de les arts
visuals, la música, el teatre i altres formes artístiques, els alumnes desenvolupen habilitats
crítiques, creatives i empàtiques.
Els efectes positius de l'art en l'educació inclouen la potenciació de la inclusió i la diversitat
cultural. A més, resulta ser una eina efectiva per al desenvolupament d'habilitats funcionals
en nens i nenes amb discapacitat intel·lectual, proporcionant-los una manera alternativa de
comunicació i expressió personal.
Aquest treball també es fonamenta en altres estudis que aborden la diversitat i la
interculturalitat en l'educació artística, emfatitzant que l'educació formativa centrada en la
diversitat cultural promou l'harmonia social i el respecte mutu a l'aula. Per a un futur
prometedor, és crucial integrar l'art de manera efectiva en el currículum escolar, incorporant
pràctiques que fomentin la interculturalitat i la cohesió social. Això permet no només celebrar
les diferències culturals, sinó també cultivar un ambient escolar que valori i respecti la
diversitat.
[eng] Art is presented as a way of stimulating critical thinking, problem solving and
understanding of the world, as well as promoting diversity, creativity and social criticism. It
is a fundamental tool in education, as it encourages the stimulation of creativity, imagination
and commitment in students. Through the exploration of visual arts, music, theater and other
artistic forms, students develop critical, creative and empathetic skills.
The positive effects of art in education include the promotion of inclusion and cultural
diversity. Moreover, it is an effective tool for the development of functional skills in children
with intellectual disabilities, providing them with an alternative way of communication and
personal expression.
This work also builds on other studies that address diversity and interculturality in arts
education, emphasising that formative education focused on cultural diversity promotes
social harmony and mutual respect in the classroom. For a promising future, it is crucial to
integrate the arts effectively into the school curriculum, incorporating practices that foster
interculturality and social cohesion. This allows us not only to celebrate cultural differences,
but also to cultivate a school environment that values and respects diversity.