[cat] El propòsit d’aquest treball és investigar i fer una anàlisi de com la docència compartida
afavoreix la inclusió de l’alumnat a l’Educació Primària, concretament a una aula de cinquè.
Pel que fa a la metodologia, primer, s’ha fet una recerca sobre les teories que sostenen el
tema d’investigació. En segon lloc, s’ha dut a terme un estudi empíric qualitatiu a partir de dos
instruments de recollida de dades: entrevistes als docents i observació directa a dins l’aula.
Els resultats principals confirmen la hipòtesi de recerca: la presència de dos o més mestres
dins l’aula beneficia la inclusió de l’alumnat, tenint en compte que se’ls proporciona una
atenció més individualitzada i, per tant, s’afavoreix l’atenció a la diversitat.
Finalment, en el cas de les conclusions, accentuen la importància de mantenir un
enfocament i una mirada inclusiva per compartir el concepte d’inclusió amb tota la comunitat
educativa, així com l’actitud personal i individual enfocada tant al funcionament eficient de la
codocència com al foment de pràctiques inclusives. Així mateix, per tant, es destaca la
recomanació d’una sèrie de consells per a la seva posada en pràctica a les escoles.
[eng] The purpose of this work is to investigate and make an analysis of how shared teaching
favors the inclusion of students in Primary Education, specifically in a fifth class.
As for the methodology, first of all, an investigation has been carried out on the theories
that support the research topic. Secondly, a qualitative empirical study has been carried out
using two data collection tools: interviews with teachers and direct observation in the
classroom.
The main results confirm the hypothesis of research: the presence of two or more teachers
in the classroom benefits the inclusion of students, since they are given a more individualized
attention and, therefore, the attention to diversity is favored.
Finally, in the case of the conclusions, they stress the importance of maintaining an
inclusive approach and perspective to share the concept of inclusion with the entire educational
community, as well as the personal and individual attitude focused both on the efficient
functioning of the elbow and on the promotion of inclusive practices. Therefore, the
recommendation of a series of tips for its implementation in schools is highlighted.