[cat] Avui dia, la didàctica de les matemàtiques s’allunya en molts de centres de la
metodologia tradicional i poc competencial, per donar lloc a metodologies més significatives,
manipulatives i properes a l’alumnat amb l’objectiu d’aconseguir alumnes competencials en
matemàtiques. A aquest treball es realitza una revisió empírica a partir d’una proposta dirigida
al primer cicle d’Educació Primària, on es proposa un conte com a recurs transversal per
l’ensenyament de les matemàtiques. A més, es proposen activitats complementàries per poder
treballar amb el conte i apropar als alumnes a situacions contextualitzades i de la vida
quotidiana on es poden trobar i descobrir les matemàtiques. El treball inclou una recerca
fonamentada sobre com treballar els continguts del sentit numèric amb els i les alumnes del
primer cicle de primària, així com la importància de la part socioafectiva a les classes de
matemàtiques. El conte està creat a partir de creació pròpia però segueix model i objectius
d’altres contes que també treballen el sentit numèric. La proposta es du a terme amb un grup
d’infants per treure conclusions fonamentades a partir de les evidències extretes de la
intervenció.
[eng] Nowadays, the teaching of mathematics in many schools is moving away from the traditional
methodology and little competence, to give rise to more meaningful, manipulative
methodologies that are close tothe students with the aim of achieving competent students in
mathematics. In this work, an empirical review is carried out based on a proposal aimed at the
first cycle of Primary Education, where a story is proposed as a transversal resource for the
teaching of mathematics. In addition, complementary activities are proposed to be able to work
with the story and bring students closer to contextualized situations and everyday life where
they can find and discover mathematics. The work includes awell-founded research on how to
work on the contents of the numerical sense with students in the first cycle of primary school,
as well as the importance of the socio-affective part in mathematics classes. The story is created
from its own creation but follows a model and objectives of high.