[cat] En el present Treball de Fi de Grau s’exposa una revisió de la literatura envers el procés d’adquisició del llenguatge en infants bilingües. Tot i que ha estat una temàtica molt estudiada al llarg dels anys continua sent un tema de debat, concretament, en el marc educatiu de les Illes Balears que suposen un context dual. El bilingüisme suposa un enriquiment o una limitació? A partir d’una selecció d’investigacions hem pogut recopilar les idees de diversos autors pertanyents a un ampli període de temps per constatar què sabem sobre la matèria en qüestió. Mitjançant la definició dels conceptes “bilingüisme” i “llenguatge” hem pogut arribar a descriure la interacció que s’estableix entre ambdós elements, descrivint el procés d’aprenentatge de dues llengües alhora. L’existència de diversos factors marquen aquesta relació definint el desenvolupament de cada una de les llengües, sense que aquest condicioni l’adquisició de l’altre sistema lingüístic. Tot i les interferències entre ambdós idiomes i els retards que presenten en l’aprenentatge d’alguns components, s’arribarà a la conclusió que les fites de desenvolupament són molt semblants a les dels infants monolingües. A més, a llarg termini el bilingüisme dotarà als parlants de diversos avantatges a nivell cognitiu que es veuran reflectits en el maneig de situacions de conflicte, en el processament i inhibició de la informació o en la realització de més d’una tasca alhora, habilitats que en la majoria dels casos es mantenen fins a l’edat adulta.
[eng] In this essay, a review of literature is presented regarding the process of acquiring two languages in children. Although it has been a very studied subject over the years, it continues to be a topic of debate, specially, in the educational framework of the Balearic Islands that represent a dual context. Does bilingualism mean enrichment or limitation? Based on a selection of articles, we have been able to collect the ideas of several authors belonging to a long period of time to verify what we know about the subject in question. Through the definition of the concepts “bilingualism” and “language”, we have been able to describe the interaction that is established between both elements, describing the learning process of two languages at the same time. The existence of several factors marks this relationship by defining the development of each of the languages, without this conditioning the acquisition of the other linguistic system. Despite the interference between the two languages and the delays they present in learning some components, it will be concluded that the development milestones are very similar to those of monolingual children. In addition, in the long-term bilingualism will provide speakers with various advantages at the cognitive level that will be reflected in the management of conflict situations, in the processing and inhibition of information or in the realization of more than one task at the same time, skills that in most cases are maintained until adulthood.