[cat] En aquest treball de fi de grau, es pretén aprofundir sobre el concepte del Trastorn de l'Espectre
Autista (TEA), així com el desenvolupament i la capacitat de llenguatge dels infants en Educació
Infantil. La finalitat d'aquest treball és analitzar el progrés del desenvolupament de llenguatge,
vocabulari i de parla dels infants d'Educació Infantil, però centrant-se a identificar les diferències
i característiques específiques que presenten els alumnes amb Trastorn de l'Espectre Autista
(TEA). Per poder identificar les diferències i característiques del desenvolupament del llenguatge
dels infants, es farà una proposta d'un conte sense text, (“Frog, where are you?”) i els alumnes
hauran de narrar què és el que apareix en el conte. Aquesta proposta es durà a terme a quatre
nens sense diagnòstic i un amb diagnòstic de TEA. A través de l'anàlisi bibliogràfica i la
proposta plantejada, es conclouran i analitzaran quines són les principals característiques del
desenvolupament de llenguatge del Trastorn de l'Espectre Autista.
[eng] The aim of this end of Bachelor's degree project is to explore the concept of Autism Spectrum
Disorder (ASD) in depth, in conjunction with the development and language capacity of infants
in Early Childhood Education. The objective of this task is to analyze the progress in the
development of language, vocabulary and speech of the children in Early Childhood Education
while focusing on identifying the differences and specific characteristics that the students with
Autism Spectrum Disorder (ASD) present. In order to identify these differences and
characteristics of the language development of the infants, a story with no text will be used, and
students will have to narrate what appears in the images; the story which has been chosen is
“Frog, Where are you”. This work will be carried out with four children without diagnosis and
one child diagnosed with ASD. Using bibliographical analysis and the proposed work, the
principal characteristics of language development in Autism Spectrum Disorder will be
concluded and analyzed.