[cat] Aquest treball de final de grau aborda una qüestió crítica en l'àmbit de l'educació: les
necessitats i les estratègies d'inclusió per a l'alumnat amb síndrome de Down dins
l'entorn escolar. Amb un enfocament exhaustiu, es pretén explorar les dimensions de la
inclusió educativa per entendre millor com proporcionar una experiència educativa
equitativa i enriquidora per a tots els alumnes, inclosos aquells amb necessitats
educatives especials.
Mitjançant una revisió i una anàlisi, s'examinen les pràctiques d'inclusió existents, els
reptes i les oportunitats associades amb la inclusió d'alumnes amb síndrome de Down a
les aules ordinàries i una comparacií amb les aules UEECO. Es posa un èmfasi especial
en l'avaluació dels beneficis de la inclusió per als mateixos alumnes amb síndrome de
Down, així com per als seus companys de classe, i s'analitza la relació entre els alumnes
amb síndrome de Down i la resta de la comunitat escolar.
Amb aquesta investigació, s'espera contribuir al coneixement existent en l'àmbit de la
inclusió educativa, proporcionant informació rellevant i recomanacions pràctiques per
millorar la qualitat de l'educació per a tots els alumnes, independentment de les seves
capacitats i diferències individuals. Així doncs, aquest treball aspira a ser una eina
valuosa per a professionals de l'educació, investigadors i altres agents implicats en la
promoció de la igualtat i la diversitat dins del sistema educatiu.