Institutional Repository

Els poemes musicats: un recurs didàctic per a l'ensenyament de la poesia a l'aula

Show simple item record

dc.contributor Munar Munar, Felip
dc.contributor.author Roig i Grimalt, Maria Antònia
dc.date.accessioned 2016-02-10T10:25:28Z
dc.date.available 2016-02-10T10:25:28Z
dc.date.issued 2016-02-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/1803
dc.description.abstract En aquest treball de fi de màster presentam una proposta per treballar la poesia dins l’aula tant a nivell inicial, que és el d’assimilació dels aspectes generals i característics, com a nivell avançat, que és el de comprensió i anàlisi. La finalitat principal és eliminar els prejudicis negatius que, segons el nostre parer, envolten el concepte de poesia –la poesia és difícil, la poesia és avorrida, la poesia és antiga...– i així engrescar professors i alumnes i permetre que l’esquema ensenyament-aprenentatge sigui més significatiu i menys monòton. Per això, proposam un seguit d’activitats perquè els alumnes descobreixin la cara més dinàmica de la poesia i això serà de la mà de la música, eina que ens facilitarà l’objectiu perquè trenca amb la metodologia habitual d’ensenyament d’aquest gènere literari, una metodologia sovint mecànica i enfocada només a l’anàlisi i al comentari de text. L’accés al poema i a totes les seves possibilitats a través de la música és el concepte que regirà aquest treball, tenint en compte que els adolescents i, és clar, la resta de lectors i oients de poesia es poden sentir més atrets pel ritme, per la melodia o per les rimes, entre d’altres recursos, i així podem captar la seva atenció i interès. Es tracta d’atreure els joves cap a la poesia, de fer-la més amena gràcies a la música i de procurar que ens ajudi en la comprensió dels poemes. Ens trobarem amb unes activitats enfocades a l’assimilació del concepte poesia –en aquest cas, el nivell de les activitats és per a 1r o 2n d’ESO– i a captar l’essència de les característiques d’un poema de cara també a millorar-ne la comprensió i a fer-ne una bona interpretació. Amb aquest treball, doncs, esperam presentar una proposta vàlida per treballar la poesia en l’àmbit de l’educació secundària d’acord amb la tendència actual d’ensenyament, que es regeix per una metodologia d’aprenentatge significatiu i per una didàctica més dinàmica i innovadora. ca
dc.language.iso cat ca
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title Els poemes musicats: un recurs didàctic per a l'ensenyament de la poesia a l'aula ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.subject.keywords Poemes musicats ca
dc.subject.keywords Poesia ca
dc.subject.keywords Música ca
dc.subject.keywords Renovació pedagògica ca
dc.subject.keywords Aplicació didàctica ca
dc.subject.keywords Poems to music ca
dc.subject.keywords Poetry ca
dc.subject.keywords Music ca
dc.subject.keywords Educational reform ca
dc.subject.keywords Didactic application ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics