dc.description.abstract |
Al llarg del present treball es du a terme un examen de les dades recents
del consum de substàncies psicoactives comprovant que un alt percentatge
de la població adolescent i jove consumeix drogues, especialment alcohol,
tabac i cànnabis, les quals resulten ser també les de major prevalença. A
més, presenta una revisió de factors relacionats amb l’inici i continuació
d’aquest consum. Són molts els programes preventius existents actualment
per combatre aquest problemàtica social. Gràcies a la gran quantitat
d’investigacions realitzades en els últims anys s’ha pogut constatar que els
programes que obtenen els millors resultats són els programes de prevenció
interactius i d’influències socials.
Per altra banda, el currículum actual inclou com a tema transversal el
consum de drogues. No obstant, aquest és un tema que, en general, no es
treballa suficientment a les aules ni de la millor manera per obtenir uns
resultats positius. Una de les possibles raons d’aquest fet són els llibres de
text, els quals segueixen sent el principal mitjà per transmetre continguts a
les aules i no concedeixen al consum de drogues la importància que
requereix per disminuir aquesta problemàtica del grup d’ escolars.
Finalment, mencionar que aquest treball presenta un banc de recursos per
tal de facilitar el tractament del consum de substàncies psicoactives a les
aules. Els recursos es presenten classificats segons el tipus de material que
són, esmentant el nivell educatiu òptim, idiomes disponibles, els seus
objectius, una descripció de les activitats i el lloc on es troben disponibles.
D’aquesta manera, es proporciona un ventall de recursos al qual poden
dirigir-se els professors i estriar amb facilitat aquells materials que més
s’adaptin a les seves necessitats. |
ca |