Barceló Hotels: una història econòmica

Show simple item record

dc.contributor Rey-Maquieira Palmer, Javier
dc.contributor.author Caldentey Gelabert, Tomeu
dc.date.accessioned 2017-10-23T07:36:50Z
dc.date.available 2017-10-23T07:36:50Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/2846
dc.description.abstract [cat]El Grup Barceló és una empresa multinacional dedicada al sector turístic. La seva seu es troba ubicada a Palma i té els seus inicis en el poble de Felanitx, per tant, les seves arrels són mallorquines. L’empresa té els seus orígens en la creació d’un negoci de transport, principalment entre Felanitx i Palma, de persones i mercaderies, fundat l’any 1931 per Simó Barceló Obrador. Aquesta petita empresa familiar va passar per molts entrebancs i per situacions complicades però, així i tot, va ser la llavor que va permetre a la família Barceló entrar dins el món del turisme. Els fills de Simó, Gabriel Barceló Oliver i Sebastià Barceló Oliver, es varen adonar de la gran oportunitat que suposava el mercat del turisme, a través dels viatges que feien transportant els primers visitants estrangers arribats a Mallorca i portant-los a fer excursions. Així doncs, els dos joves de la família prengueren la iniciativa d’obrir una agència de viatges i al cap de pocs anys també hotels, per allotjar els clients que ells mateixos transportaven. La situació els va ser favorable per a anar progressant i per desenvolupar-se dins del món del turisme. Els dos germans Barceló, sempre amb el suport i l’ajuda de tota la seva família, emprengueren aquesta trajectòria, i, a força d’aprendre dels errors i dels encerts, arribaren a ser una presència de pes dins d’aquest mercat. Tenien una perspectiva adequada i iniciaren l’activitat hotelera amb uns mètodes innovadors i encertats que els permeteren seguir avançant. Començaren per establir fortes arrels a les Illes Balears i posteriorment a les Canàries, aprofitant la gran demanda de turisme vacacional que aquestes oferien. Els dirigents del negoci, Gabriel i Sebastià Barceló, decidiren començar una etapa important d’internacionalització després de la segona crisi del petroli que els faria créixer exponencialment. S’introduïren dins la República Dominicana amb l’ajuda de contactes dins el govern i del descobriment de Bávaro, una platja verge inexplorada. La següent etapa fou la d’expansió dins el territori nacional, cap a Europa i cap a Àfrica. En aquesta, hi participaren els fills dels fundadors, Simó Barceló Tous i Simó Pedro Barceló Vadell. Al llarg de la història, la trajectòria del Grup Barceló ha passat per moltes etapes. Algunes d’elles han vingut determinades per canvis en els factors externs i algunes altres han estat marcades per decisions importants preses pels dirigents. En qualsevol cas, per a passar de l’empresa de transports al que és avui dia, Barceló ha hagut d’aferrar-se a totes les oportunitats que es presentaven, aprendre dels errors i rectificar a temps les decisions equivocades. Avui dia, l’empresa Barceló hotels es troba present en disset països i té un gran pes dins el mercat turístic. Ha demostrat que sap adaptar-se amb rapidesa als canvis i establir estratègies que li permetin progressar. ca
dc.language.iso cat ca
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Economia ca
dc.title Barceló Hotels: una història econòmica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.subject.keywords Historia ca
dc.subject.keywords Turisme a Mallorca ca
dc.subject.keywords Grup Barceló ca
dc.subject.keywords Cadena hotelera ca
dc.subject.keywords Agència de viatges ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics