[cat]L’educació Infantil és l’etapa escolar on l’infant es desenvoluparà de forma més
completa, i aprendrà aquelles primeres bases que després l’ajudaran a viure de forma
equilibrada, autònoma i feliç.
Aquest procés d’aprenentatge ha de ser dut a terme mitjançant propostes que atreguin als
infants i els incitin a participar. Partint d’aquesta premissa, el joc és el vehicle més adequat i
recomanable. A l’àmbit educatiu és conegut que mitjançant el joc, es treballen aspectes
motrius, socials, afectius, cognitius...
Per tant, si el joc és la forma en que millor aprenen, perquè no s’amplia i consolida el seu ús?
Aquest treball és una proposta per treballar el currículum d’infantil, amb les seves àrees i
objectius, utilitzant l’educació física i el joc com a vehicles d’aprenentatge. Posteriorment
compta amb un anàlisi reflexiu sobre les propostes dutes a terme que permet establir unes
conclusions finals.
[eng]The kindergarten school is the stage where a child will develop more fully and learn
those first bases which help them live balanced, independent and happy.
This learning process should be carried out through proposals that attract children and
encourage them to participate. On this premise, the game is the most suitable and
recommended vehicle. In education, it is known that through the game, are worked motor
aspects, social, emotional, cognitive...
So, if the game is the way they learn best why don’t we expand and consolidate its use?
This work is a proposal to work the kindergarten curriculum, with its objectives and areas
using physical education and play as vehicles of learning. Later offers a thoughtful analysis
carried out on proposals allowing some conclusions.