[cat]L’autisme és un trastorn que afecta a les habilitats y competències cognitives,
emocionals y socials, d’etologia múltiple i de gravetat variada. Els trets distintius són: la
incapacitat per relacionar-se i deficiències i alteracions en la comunicació i la
inflexibilitat organitzativa. Pel que fa a la detecció del Trastorn de l’Espectre Autista,
els símptomes són detectables a partir dels 18 mesos, hi ha una gran varietat d’eines per
a la detecció d’aquest trastorn. Dins l’aula ordinària, el mestre necessita unes estratègies
i recursos específics per a fomentar la inclusió i l’autonomia de l’infant.
[eng]Autism is a disorder that affects cognitive, emotional and social abilities and
competences with multiple etiology and varied severity. The most distinctive features
are: the inability to relate, deficiencies and alterations in communication and language
and organizational inflexibility. ASD symptoms are detectable after 18 months, there
are a variety of tools for the detection of this disorder. In the classroom, the teacher
needs specific strategies and resources to foment the inclusion and autonomy of the
child