[cat]En el present treball de fi de grau es destaca la gran importància del joc a la primera infància i
la seva contribució al desenvolupament de les capacitats cognitives, psicomotores i
socioemocionals dels infants.
S’exploren diferents perspectives o corrents sobre el joc al llarg de la història fins arribar a
l’actualitat, on el nostre sistema educatiu utilitza una metodologia fonamenta en el joc, el
qual constitueix una eina didàctica.
Posteriorment al marc teòric, s’ha dissenyat una proposta d’intervenció educativa i s’ha posat
en pràctica a un aula d’educació infantil. Aquesta proposta consisteix en apropar als infants
un recull de jocs populars i tradicionals perquè puguin assolir diversos objectius educatius
[eng]This final Degree Project highlights the importance of playing during early childhood and its
contribution to the development of the cognitive abilities of children, as well as the
psychomotor and the socio-emotional ones.
Different perspectives are explored about playing throughout history up to the present, where
our educational system uses a new approach to education which uses a methodology that
focuses on playing as a didactic tool.
After the framework theoretical has carried out a proposal of educational intervention and has
been implemented in a class-room of preschool education. This proposal consisting of a series
of activities related to the traditional games for obtains various educational objectives.