[cat]El present treball de fi de grau explora les possibilitats del Land Art o "art de la terra"
com a eina didàctica a l'escola infantil. Sorgit a la darreria dels anys seixanta, el Land
art és un corrent que converteix la natura en material artístic. Es pot considerar com una
eina que empra l’expressió lliure per crear art i això ajuda als infants a desenvolupar la
seva creativitat, a més de desenvolupar altres capacitats, com la creació d’emocions
plàstiques, l’autonomia, la reflexió, la comunicació, la iniciativa, la cooperació, etc. Ja
que aquest corrent no és una forma d’expressió artística que trobam sovint en les
programacions d’Educació infantil ni, més concretament, en les d’Educació Artística,
s’ha creat aquest projecte per introduir el Land Art a l’aula “els senyorets” de P3 del
CEIP Jaume Vidal i Alcover del municipi de Manacor, amb la finalitat de poder
transmetre part de l’essència d’aquesta experiència, viscuda pels infants.
[eng]This Final Project explores the possibilities of Land Art or art of the Earth as a teaching
tool in the nursery school. Emerged at the end of the 60s, the Land art is a current that
turns nature into artistic material. It can be considered as a tool that uses the expression
to create art and this helps children to develop their creativity, as well as developing
other capabilities, such as the creation of plastic emotions, autonomy, reflection,
communication, initiative, cooperation, etc. Since this current is not a form of artistic
expression that we often find in childhood education syllabus or, more specifically, in
the artistic education, this project has been created to introduce Land Art in the class
"els senyorets" of P3 of the CEIP Jaume Vidal Alcover of the municipality of Manacor,
in order to be able to transmit part of the essence of this experience, practiced by
children.