dc.contributor |
Vallespir Soler, Jordi |
|
dc.contributor.author |
Ramos Magdaleno, Inés
|
|
dc.date.accessioned |
2017-11-16T14:00:38Z |
|
dc.date.available |
2017-11-16T14:00:38Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-16 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/3423 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball tracta de verificar l’existència de diferències en el desenvolupament del
llenguatge en infants de característiques socioculturals diferents. El treball inclou un estudi
pràctic que està format per un qüestionari i l’anàlisi d’una producció escrita. Els participants
en l’estudi han estat infants d’entre 9 i 10 anys.
L’objectiu d’aquest treball és comparar els resultats de les produccions escrites de dos grupsclasse
i contrastar els resultats amb els del qüestionari, amb la finalitat de comprovar que
l’entorn sociocultural té repercussions en el desenvolupament del llenguatge.
Els participants que formen part de l’estudi han realitzat el qüestionari i les produccions
escrites amb els seus tutors, per assegurar que els infants es trobaven en un entorn còmode
que afavorís la complementació de les tasques encomanades.
Els resultats de l’estudi indiquen que, segons la qualitat de les produccions escrites, el nivell
lingüístic del l’alumnat procedent d’un entorn sociocultural més favorable, com mostren els
qüestionaris, és superior a l’altre grup. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The reason for this research is to prove the existence of differences between the language
development of children with different social and cultural characteristics. The research
includes a practical study, carried out by questionnaire and the analysis of written work. The
participants of the study were children between the ages of 9 and 10.
The aim of this research was to compare the results of two classes´ written work and to
compare these results with the ones obtained from the questionnaires. The purpose of this is
to prove that a child´s sociocultural environment does have repercussions on the development
of language. The participants who took part in the study completed the questionnaire and written work
with their class teacher, to ensure the children were in a comfortable environment, this also
enabled the required tasks to be completed correctly.
The results of this study show that the quality of the written work varied according to the
linguistic level of the children, those from a disadvantaged sociocultural environment have a
lower level than those from the other group. |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.subject.classification |
Matèries generals UIB::Educació |
ca |
dc.title |
Factors socioculturals que afecten al desenvolupament del llenguatge infantil |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.subject.keywords |
desenvolupament lingüístic |
ca |
dc.subject.keywords |
entorn social |
ca |
dc.subject.keywords |
família |
ca |
dc.subject.keywords |
factors socioculturals |
ca |