Factors socioculturals que afecten al desenvolupament del llenguatge infantil

Show simple item record

dc.contributor Vallespir Soler, Jordi
dc.contributor.author Ramos Magdaleno, Inés
dc.date.accessioned 2017-11-16T14:00:38Z
dc.date.available 2017-11-16T14:00:38Z
dc.date.issued 2017-11-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/3423
dc.description.abstract [cat] Aquest treball tracta de verificar l’existència de diferències en el desenvolupament del llenguatge en infants de característiques socioculturals diferents. El treball inclou un estudi pràctic que està format per un qüestionari i l’anàlisi d’una producció escrita. Els participants en l’estudi han estat infants d’entre 9 i 10 anys. L’objectiu d’aquest treball és comparar els resultats de les produccions escrites de dos grupsclasse i contrastar els resultats amb els del qüestionari, amb la finalitat de comprovar que l’entorn sociocultural té repercussions en el desenvolupament del llenguatge. Els participants que formen part de l’estudi han realitzat el qüestionari i les produccions escrites amb els seus tutors, per assegurar que els infants es trobaven en un entorn còmode que afavorís la complementació de les tasques encomanades. Els resultats de l’estudi indiquen que, segons la qualitat de les produccions escrites, el nivell lingüístic del l’alumnat procedent d’un entorn sociocultural més favorable, com mostren els qüestionaris, és superior a l’altre grup. ca
dc.description.abstract [eng] The reason for this research is to prove the existence of differences between the language development of children with different social and cultural characteristics. The research includes a practical study, carried out by questionnaire and the analysis of written work. The participants of the study were children between the ages of 9 and 10. The aim of this research was to compare the results of two classes´ written work and to compare these results with the ones obtained from the questionnaires. The purpose of this is to prove that a child´s sociocultural environment does have repercussions on the development of language. The participants who took part in the study completed the questionnaire and written work with their class teacher, to ensure the children were in a comfortable environment, this also enabled the required tasks to be completed correctly. The results of this study show that the quality of the written work varied according to the linguistic level of the children, those from a disadvantaged sociocultural environment have a lower level than those from the other group. ca
dc.language.iso cat ca
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title Factors socioculturals que afecten al desenvolupament del llenguatge infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.subject.keywords desenvolupament lingüístic ca
dc.subject.keywords entorn social ca
dc.subject.keywords família ca
dc.subject.keywords factors socioculturals ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics