[cat] En aquest treball s'ha fet un estudi teòric sobre tots aquells aspectes relacionats amb el
sexisme i com afecta aquest a l'educació. Aquest treball es centra en la importància de la
temàtica del gènere i en la concepció dels llibres de text com un element rellevant en la
transmissió dels continguts a les aules i, per tant, com a transmissió de valors. A partir de
l'estudi teòric, s'ha treballat amb els diferents llibres de text de l'àrea de ciències socials,
utilitzats en l'actualitat en els centres educatius de les Illes Balears, així s'ha dut a terme
un anàlisi detallat dels llibres emprats a cada curs d'educació primària per tal de detectar i
identificar els diferents estereotips i rols de gènere que es transmeten a partir dels llibres
emprats. A més, s'ha desenvolupat una proposta per facilitar als professionals de
l'educació la tasca d'identificació i control dels continguts sexistes que es troben als
llibres de text, així com diferents dinàmiques alternatives a la utilització dels llibres a
l'aula, per tal d'afavorir un nou model educatiu basat en la coeducació
[eng] This project contains a theoretical study of many aspects related with sexism and how it
affects education. This paper focuses on the importance of the topic of gender and on the
design of textbooks as a relevant element in the transmission of contents in the classroom
and, therefore, in the transmission of values. Based on the theoretical study, the different
textbooks of the area of social sciences, used today in schools of the Balearic Islands,
have been analyzed and a detailed analysis of the books used to each course of primary
education has been carried out in order to detect and identify the different stereotypes and
roles of gender that are transmitted by these books. Furthermore, a proposal has been
developed to provide professionals of education the task of identification and control of
sexist content found in textbooks and different dynamic alternatives to the use of books in
the classroom, in order to promote a new educational model based on coeducation