[cat] Els Trastorns Generalitzats del Desenvolupament (TGD) són una disfunció neurològica crònica
que són evidents des d’edats primerenques en la interacció social, comunicació i comportament
d’aquests nins. Per abordar aquest tema, revisarem la seva classificació, etiologia, característiques,
llenguatge i les possibles orientacions per a la intervenció en les aules. Per a després,
passar a la presentació de tres materials útils per introduir a les aules, i facilitar la vida i aprenentatge
dels nins amb aquesta dificultat. Els materials presentats són una agenda visual per
estructurar i organitzar el dia a dia dels alumnes, un sistema de comunicació alternatiu i augmentatiu
per aquells nins que no han desenvolupat el llenguatge i així presentar una alternativa
per poder comunicar-se, i per últim un tríptic informatiu Trastorns Generalitzats del Desenvolupament
per als familiars dels nins, ja que són una peça molt important en la intervenció dels
nins i han d’estar ben informats sobre aquestes dificultats.
[eng] The Pervasive Developmental Disorders are a chronic neurologic dysfunction which are evident
since early ages in social interaction, communication and behaviour of these children. To board
this theme, we will review its classification, etiology, characteristics, language and its possible
orientations for intervention in classrooms. For later, pass to presentation of three useful
materials for introduce to classrooms and make life and learning easier of children with this
difficulty. The materials are a visual diary for structure and organize the students day, an
augmentative and alternative communication system for those children who haven’t developed
the language and so present an alternative to communicate, and finally a triptych to inform of
the Pervasive Developmental Disorders from families of children, as they are an important piece
in the intervention of children and they must be informed of this difficulties.