[cat] Una de les característiques que ens trobam avui en dia a les aules d’Educació Primària és la gran diversitat d’alumnes que tenim en elles tant pel que fa als ritmes d’aprenentatges, com de capacitats, habilitats i per tant també de rendiments acadèmics. Part d’aquestes diferències poden ser degut als diferents contextos en què s’han desenvolupat els infants, per això, aquest treball aporta una revisió bibliogràfica de les variables familiars que influeixen tant en el desenvolupament integral d’un infant com en els resultats escolars. A més, es fa referència a la contribució que pot fer la família a l’hora d’estimular als fills des de ben petits en l’adquisició de la lectoescriptura, les matemàtiques i les habilitats científiques. Considerant el factor socioeconòmic com un dels que més se’n parla i influeixen de manera indirecta en el resultats acadèmics dels infants, és important fer esments als alumnes resilients i els factors que incideixen en aquests a l’hora d’obtenir uns exitosos resultats. Finalment, tenint en compte la diversitat d’estructures familiars que ens trobam avui en dia, no és l’estructura en sí la que pot repercutir el rendiment acadèmic de l’infant, sinó les dinàmiques que s’estableixen a l’interior de la família
[eng] Nowadays, in our Primary School classes, we can find a huge diversity of students, with reference to learning pace, capacities, abilities and academic achievements. Part of these differences can appear as a result of the context in which children have grown up. Therefore, this work provides a literature review about family variables that can influence the development of children and their school results. Furthermore, it makes references to how family can contribute to stimulate children from an early age in literacy acquisition, mathematics and science abilities. Considering the socioeconomic factor as one of the key factors that indirectly influence children academic results, it is important to bear in mind both resilient students and the factors that influence them to obtain successful results. Finally, given the diversity in family structures that there are nowadays, it is not the structure itself that have repercussions in children academic results but internal dynamics in the family.