Estudi de l’estat actual i de la qüestió a Mallorca envers el tema de l’educació emocional i la feina que fan els mestres de primària

Show simple item record

dc.contributor Gotzens Busquets, Concepció
dc.contributor.author Mendoza Juan, Francisca
dc.date.accessioned 2017-11-17T13:27:47Z
dc.date.available 2017-11-17T13:27:47Z
dc.date.issued 2017-11-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/3510
dc.description.abstract [cat] La visió educativa del passat es centrava en els aspectes cognitius, on es prioritzaven els aprenentatges científics, tècnics, les llengües... en detriment dels aspectes emocionals. Actualment, cada vegada són més els estudis que indiquen la importància d’educar emocionalment. La direcció a seguir és treballar a partir del “món interior” de cada alumne, i per això s’han de tenir en compte les intel·ligències múltiples, superant aquest enfocament tradicional de predominança de la intel·ligència lògica-matemàtica i la lingüística, apostant també per altres tipus d’intel·ligències, i fent especial incís a la intel·ligència emocional. A partir d’aquí es crearà una base per poder afrontar millor uns dels reptes de l’educació del segle XXI, com és l’educació emocional. La intenció d’aquest estudi és fer una anàlisi per conèixer l’estat actual i de la qüestió dels mestres de primària de Mallorca envers de l’educació emocional. Per això, en primer lloc, es presenta un marc teòric basat en aspectes relacionats en l’educació emocional. En segon lloc, s’exposa un disseny d’investigació a través d’un qüestionari enviat a tots els mestres d’educació primària de Mallorca i finalment, es fa una anàlisi de les dades recollides en aquest estudi i se’n mostren els resultats. ca
dc.description.abstract [eng] Education in the past was mainly centered on cognitive aspects in which the main focus was based on scientific, technical and linguistic learning rather than emotional aspects. Nowadays, there are plenty of studies which point out the great importance of emotional education. That is the reason why the inner world of every single student should be the very starting point of education, which means that not only emotional but also other intelligences need to be taken into account instead of the traditional focus on logical-mathematical and linguistic intelligence. This should be the basis to better face one of the big educational challenges of the 21st century, the emotional education. The aim of this essay is to analyze the current situation of primary education teachers of Mallorca regarding emotional education. Therefore, a theoretical frame based on aspects related to this kind of education is firstly introduced. Secondly, we present the results of an investigation conducted throughout a questionnaire sent to all primary education teachers of the island. Finally, a complete analysis is done, taking all the collected data into consideration, in order to show the final outcome of this research. ca
dc.language.iso cat ca
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title Estudi de l’estat actual i de la qüestió a Mallorca envers el tema de l’educació emocional i la feina que fan els mestres de primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.subject.keywords educació emocional ca
dc.subject.keywords intel·ligència emocional ca
dc.subject.keywords currículum ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics