Grups d’Ajuda Psicomotriu com a eina per afavorir la inclusió

Show simple item record

dc.contributor De la Iglesia Mayol, Begoña
dc.contributor.author Vich Feliu, Maria Dolça
dc.date.accessioned 2017-11-17T13:44:16Z
dc.date.available 2017-11-17T13:44:16Z
dc.date.issued 2017-11-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/3514
dc.description.abstract [cat] La teràpia psicomotriu en grup, o Grups d’Ajuda Psicomotriu, fins fa uns anys s’havia limitat, bàsicament, a l’àmbit sanitari, reeducatiu o d’Educació Especial. No obstant, de cada vegada més, aquesta pràctica s’està estenent a l’àmbit educatiu. Això permet que se’n puguin beneficiar altres infants que tenen dificultats per fer-ho fora de l’escola. Al present treball es fa una revisió de diverses aportacions dels professionals en el camp de la psicomotricitat terapèutica. S’exposa la forma com es desenvolupa una pràctica de Grups d’Ajuda Psicomotriu a l’àmbit educatiu, concretament s’analitza l’aplicació al CEIP Pintor Joan Miró de Palma. Aquests grups fan possible que els infants participants puguin superar situacions personals desfavorables i millorar l’adquisició dels processos cognitius, d’aprenentatge, de relació i de socialització. La millora a l’àmbit psicològic i emocional de cada un d’ells possibilita que les dinàmiques d’aula siguin més fluïdes i positives. Els Grups d’Ajuda Psicomotriu, per tant, són una forma més d’enriquir i diversificar les ajudes i els suports afavorint així el procés d’inclusió. ca
dc.description.abstract [eng] Until recently, group psychomotor therapy or Psychomotor Support Groups were basically limited to health, re-educational or Special Education sectors. However, this practise is increasingly spreading to the educational field. This expansion benefits other children who may have difficulties when receiving this kind of support outside the school. In the following writing activity, the diverse contributions in the psychomotor therapy field are reviewed. Moreover, in this statement it is explained the way how an experience of psychomotor support groups in the educational field is developed, analysing specifically the implementation at CEIP Pintor Joan Miró, in Palma. These groups enable children who attend these therapies, to overcome unfavourable personal situations and to improve the acquisition of cognitive, learning, interaction and socialization processes. Consequently, more fluent and positive group dynamics in the classrooms are possible thanks to the improvement in psychological and emotional field of each child. Therefore, Psychomotor Support Groups are one more way to enrich and diversify the assistance and support, favouring the inclusion process. ca
dc.language.iso cat ca
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title Grups d’Ajuda Psicomotriu com a eina per afavorir la inclusió ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.subject.keywords teràpia psicomotriu ca
dc.subject.keywords psicomotricitat ca
dc.subject.keywords inclusió ca
dc.subject.keywords psychomotor therapy ca
dc.subject.keywords psychomotor ca
dc.subject.keywords inclusion ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics