L’educació compensatòria com una solució al fracàs escolar

Show simple item record

dc.contributor Domingo Palomares, Herminio
dc.contributor.author Vidal Marqués, Bàrbara
dc.date 2015
dc.date.accessioned 2017-11-20T12:15:58Z
dc.date.available 2017-11-20T12:15:58Z
dc.date.issued 2017-11-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/3575
dc.description.abstract [cat]La finalitat del present treball és comprovar de quina manera l’educació compensatòria pot ajudar als alumnes de Son Roca a partir del programa Socioeducatiu de Naüm, i per tant, avaluar si l’objectiu pel qual es va fundar s’assoleix any rere any. Per una banda, s’explica el concepte de fracàs escolar, les causes d’aquest, l’impacte que provoca a les illes Balears i la correlació entre el fracàs escolar i l’estatus social. Per una altra banda, s’expliquen les tres teories sorgides per combatre el fracàs escolar: la teoria eugenèsica, la teoria de la deprivació social i la teoria de la diferència cultural. També s’explica en profunditat en què consisteix el projecte socioeducatiu de Naüm. I s’analitzen tres entrevistes a professionals del tema per tal de recollir informació per poder avaluar si l’objectiu s’aconsegueix. Finalment s’exposen una sèrie de conclusions a partir de les dades extretes per tal de fer un anàlisi global. ca
dc.description.abstract [eng]The main purpose of this document is to check how the compensatory education can help students of Son Roca through the educational program of Naüm and to assess if the target is met year after year. On the one hand I explain the concept of school failure, its main causes, its incidence in Balearic Islands and the correlation between school failure and socioeconomic status. On the other hand I explain the three theories emerged to eradicate the school failure: eugenic theory, the social deprivation theory and the theory of cultural difference. I also explain what the socio-educational project of Naüm is, and I analyse three interviews conducted with professionals to collect information to assess whether the goal is met. Finally I discuss conclusions from the data extracted to make an overall analysis. ca
dc.language.iso cat ca
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title L’educació compensatòria com una solució al fracàs escolar ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords educació compensatòria ca
dc.subject.keywords projecte Naüm ca
dc.subject.keywords fracàs escolar ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics