dc.contributor |
Domingo Palomares, Herminio |
|
dc.contributor.author |
Vidal Marqués, Bàrbara
|
|
dc.date |
2015 |
|
dc.date.accessioned |
2017-11-20T12:15:58Z |
|
dc.date.available |
2017-11-20T12:15:58Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-20 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/3575 |
|
dc.description.abstract |
[cat]La finalitat del present treball és comprovar de quina manera l’educació compensatòria pot
ajudar als alumnes de Son Roca a partir del programa Socioeducatiu de Naüm, i per tant,
avaluar si l’objectiu pel qual es va fundar s’assoleix any rere any.
Per una banda, s’explica el concepte de fracàs escolar, les causes d’aquest, l’impacte que
provoca a les illes Balears i la correlació entre el fracàs escolar i l’estatus social. Per una altra
banda, s’expliquen les tres teories sorgides per combatre el fracàs escolar: la teoria
eugenèsica, la teoria de la deprivació social i la teoria de la diferència cultural.
També s’explica en profunditat en què consisteix el projecte socioeducatiu de Naüm. I
s’analitzen tres entrevistes a professionals del tema per tal de recollir informació per poder
avaluar si l’objectiu s’aconsegueix.
Finalment s’exposen una sèrie de conclusions a partir de les dades extretes per tal de fer un
anàlisi global. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng]The main purpose of this document is to check how the compensatory education can help
students of Son Roca through the educational program of Naüm and to assess if the target is
met year after year.
On the one hand I explain the concept of school failure, its main causes, its incidence in
Balearic Islands and the correlation between school failure and socioeconomic status. On the
other hand I explain the three theories emerged to eradicate the school failure: eugenic theory,
the social deprivation theory and the theory of cultural difference.
I also explain what the socio-educational project of Naüm is, and I analyse three interviews
conducted with professionals to collect information to assess whether the goal is met. Finally
I discuss conclusions from the data extracted to make an overall analysis. |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject.classification |
Matèries generals UIB::Educació |
ca |
dc.title |
L’educació compensatòria com una solució al fracàs escolar |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.keywords |
educació compensatòria |
ca |
dc.subject.keywords |
projecte Naüm |
ca |
dc.subject.keywords |
fracàs escolar |
ca |