Teràpia Cognitivoconductual: una alternativa per al TDAH

Show simple item record

dc.contributor Comas Forgas, Rubén Lluc
dc.contributor.author Oliver Palou, Maria Magdalena
dc.date.accessioned 2017-11-22T11:53:20Z
dc.date.available 2017-11-22T11:53:20Z
dc.date.issued 2017-11-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/3670
dc.description.abstract [cat] En els darrers anys, el Trastorn per Dèficit d’Atenció s’ha considerat com un fenomen de gran interès, sobretot a nivell de la infància i de la adolescència, encara que en l’actualitat també s’ha estès la seva preocupació en el sector adult. La prevalença del TDAH ha augmentat considerablement, aquest fet dóna lloc a una inquietud màxima per al tractament d’aquesta simptomatologia. El Trastorn és caracteritzat per una falta d’atenció, impulsivitat i activitat motora constant desfasada de l’edat del pacient. Pel que fa a les característiques dels pacients amb TDAH són diverses. La seva manifestació varia en funció de la persona i edat d’aquestes. Es tracta de subjectes amb dificultats per atendre, per mantenir-se quiets, amb problemes per socialitzar-se, realitzar tasques costoses, etc. Tot això els duu a problemes tant a l’àmbit familiar, com a nivell social i acadèmic. Són persones vulnerables, ja que no poden controlar la seva situació, per aquest motiu és imprescindible la col·laboració de tots els professionals, és a dir, poder comptar amb un tractament multimodal amb participació de metges, professors, pedagogs, psicòlegs entre altres i dels pares per poder resoldre les desavinences d’aquests nens. El trastorn és tractat des de molts punts de vista, com a primera opció es presenta el tractament farmacològic, sustentat en metilfenidato encara que en la darrera dècada s’ha incentivat el tractament no farmacològic, fins a arribar a l’evidència científica que la teràpia cognitivoconductual és eficient i eficaç per intervenir en els subjectes, de la mateixa manera que s’aconsegueix una millora d’aquests. ca
dc.description.abstract [eng] In recent years, Attention Deficit Disorder has been a phenomenon of great interest especially in terms of childhood and adolescence, but now it also has spread its concern on adults. The prevalence of ADHD has increased significantly, this fact gives rise to highest concern for the treatment of these symptoms. The disorder is characterized by inattention, impulsivity and constant motor activity outdated at the age of the patient. Regarding the characteristics of patients with ADHD, they are different. Its manifestation varies depending on the age and the person. These individuals have difficulty attending to keep still, problems with socializing, costly tasks, etc, and all this leads to problems in family, social and academic areas. Individuals with ADHD are vulnerable because they can not control the situation, so cooperation of all professionals is essential, namely to have a multimodal treatment involving doctors, teachers, educators, psychologists among others, and of course the parents to resolve the problems that these children have. The disorder is treated from many points of view; as the first treatment option there is the pharmacological one, which is sustained in methylphenidate, although in the last decade non-drug treatment has been encouraged, up to the scientific evidence that cognitive-behavioral intervention therapy is as effective and efficient in order to achieve these improvements in the subjects. ca
dc.language.iso cat ca
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title Teràpia Cognitivoconductual: una alternativa per al TDAH ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.subject.keywords TDAH ca
dc.subject.keywords Tractament TDAH ca
dc.subject.keywords teràpia Cognitivo-conductual ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics