dc.contributor |
Vives Barceló, Margarita |
|
dc.contributor.author |
Expósito Ripoll, Núria
|
|
dc.date.accessioned |
2017-11-23T09:22:29Z |
|
dc.date.available |
2017-11-23T09:22:29Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-23 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/3688 |
|
dc.description.abstract |
[cat] A aquest treball es duu a terme una revisió teòrica dels conceptes relacionats amb la
igualtat de gènere i els micromasclismes, concretament a l'àmbit educatiu. A partir de la
concepció de l'educació com una eina de canvi i transformació social, es pretén treballar
des de l'àmbit educatiu per tal d'aconseguir un canvi social en la temàtica del gènere.
Llavors, donat el paper que juga l'escola en la transmissió de valors, es realitza una
investigació a l'alumnat i professorat per tal de conèixer la situació actual dels diferents
centres en aquesta temàtica, i a partir d'aquí, dissenyar i elaborar un pla de formació
dirigit a l'equip docent. De manera que, es pretén formar al professorat en els
coneixements i destreses necessàries per a deixar de banda l'actual model educatiu basat
en l'androcentrisme i avançar cap a un model coeducatiu en el que nins i nines són iguals
i tenen les mateixes oportunitats. Per tant, l'objectiu és acabar amb tots aquells
micromasclismes i estereotips de gènere que es troben invisibilitzats a la nostra societat,
degut a la seva naturalització, a partir de l'educació. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This project is about a theoretical review of the concepts related to gender equality and
the maleness, concretely in the educational area. From the conception of education as a
tool for social change and transformation, it is intended to work from education to
achieve social change in the subject of gender. Then, because of the role of the school in
the transmission of values, an investigation is realized to pupils and teachers to learn
about the current situation of different centers in this area, and from there, to design and
develop a training program aimed at teaching staff. In this way, it aims to show teachers
the habilities and knowledge required to set aside the current educational model based
on androcentrism and advance towards a co-educational model in which boys and girls
are equal and have the same opportunities. Therefore, the aim is to stop all
micromasclismes and gender stereotypes that are invisible in our society, because of
their naturalization, from the education. |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.subject.classification |
Matèries generals UIB::Educació |
ca |
dc.title |
Prevenció del micromasclisme a l'àmbit educatiu |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.subject.keywords |
micromasclisme |
ca |
dc.subject.keywords |
estereotip de gènere |
ca |
dc.subject.keywords |
igualtat de gènere |
ca |
dc.subject.keywords |
violència de gènere |
ca |