Anàlisis del nivell d’absentisme escolar existent als centres públics d’educació secundària de la zona de Manacor i Porto Cristo

Show simple item record

dc.contributor Vives Barceló, Margarita
dc.contributor.author Bauzà Rosselló, Marta
dc.date.accessioned 2017-11-23T14:17:58Z
dc.date.available 2017-11-23T14:17:58Z
dc.date.issued 2017-11-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/3721
dc.description.abstract [cat] L’absentisme escolar és definit per diversos autors. Un d’ells n’és Ribaya (2007) el qual exposa que aquest fenomen es produeix quan existeix “la falta d’assistència (justificada o injustificada) per part de l’alumne al seu lloc escolar dintre de la jornada lectiva, sent aquesta la seva pràctica habitual”. La present investigació es realitza amb la finalitat de conèixer el nivell d’absentisme existent a la zona de llevant, centrant la investigació amb tres centres d’educació secundària propers que acolleixen a alumnes provinents de qualsevol lloc i on els professionals diàriament fan front a les problemàtiques que sorgeixen. Mitjançant la perspectiva exposada per diferents professionals de cada centre, es pretén aconseguir una visió més profunda en quan al fenomen i de la mateixa manera, conèixer i analitzar les mesures adoptades per a cada centre i la metodologia d’actuació davant un cas d’absentisme escolar. Les conclusions ens acostaran a l’experiència dels professionals de cada centre (director, cap d’estudis, orientador/a i tutor/a). ca
dc.description.abstract [eng] Truancy is defined by different authors. One of them is Ribaya (2007), which states that this phenomenon occurs when there is "lack of attendance (justified or unjustified) by his students school site within the school day, and this is their usual practice. This study was carried out in order to ascertain the level of absenteeism in the existing east coast, the investigation focused on three secondary schools that accommodate students coming from any place, where professionals are facing the daily problems that arise. Through the perspective exhibited, by different professionals each center, is intended to get a deeper insight into the phenomenon and as the same way, understand and analyze the actions taken by each school and methodology for action in case of injury school. The findings bring us closer to the experience of each center professionals (director, head teacher, mentor and tutor). ca
dc.language.iso cat ca
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title Anàlisis del nivell d’absentisme escolar existent als centres públics d’educació secundària de la zona de Manacor i Porto Cristo ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.subject.keywords absentisme escolar ca
dc.subject.keywords famílies ca
dc.subject.keywords alumnes ca
dc.subject.keywords centre ca
dc.subject.keywords secundària ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics