[cat] El Trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat està considerat un fenomen de gran interès
en els darrers anys, sobretot a nivell de la infància i l'adolescència, arribant fins i tot a l'edat
adulta. Aquest trastorn es caracteritza per una falta d'atenció, hiperactivitat i comportament
impulsiu de la persona que el pateix. El present treball tracta sobre l'alumnat amb TDAH i les
dificultats amb les que es troba dins del sistema escolar. Els alumnes amb aquest trastorn solen
presentar un rendiment escolar inferior al que s'espera per la seva capacitat, mostrant un dèficit
en el desenvolupament de destreses socials i emocionals. El que pretenem es, d'una manera
general, esbrinar la problemàtica que tant l'alumne amb TDAH, com el professorat es troben dia
a dia dins l'aula, per això, es durà a terme una recerca d'investigacions científiques per esbrinar
quines són les mancances dels docents dins l'aula per a tractar amb aquets nens, analitzant-les
posteriorment. Igualment, el que pretenc amb aquest treball és donar a conèixer la importància
de la formació docent sobre el TDAH, i d'aquesta manera facilitar i proporcionar solucions
adequades a les situacions que es donen dins les aules on hi ha nens amb TDAH, i demostrar
que mitjançant aquesta formació, es pot ajudar al nen que pateix el trastorn a tenir un
desenvolupament el més normalitzat possible. Comprendre el TDAH és la primera passa a
seguir.
[eng] The attention deficit hyperactivity disorder is considered a phenomenon of great interest in
recent years, mostly in childhood and adolescence, reaching even into adulthood. This disorder
is characterized by inattentpaseion, hyperactivity and impulsive behavior in people who suffer
from it. The dissertation focuses on students with ADHD and the difficulties found in the school
system. Children with this disorder tend to have a lower school performance than expected by
its capacity, showing a deficit in the development of social and emocional skills. What we want
is, in general, to find out the problems what students with ADHD and teachers have in the
classroom every day, therefore, a scientific research will be carried out to find out what are the
shortcomings of teachers in the classroom to deal with these children, analyzing them later.
Also, what I intend with this work is known the importance of teacher training on ADHD, and
thus facilitate and provide appropriate solutions to situations that happen in classrooms where
children with ADHD, and show that through this training can help children suffering from the
disorder to have the most standardized development possible. Understanding ADHD is the first
step forward.