[cat] El present article es presenta com una oportunitat de per intentar evitar els dols infantils complicats. És a dir, molts autors al llarg de la història, han establert la premissa de que si es treballés el concepte de mort des de l’educació, segurament s’evitarien molts dols complicats que sorgeixen degut a la desconeixença del que significa aquesta paraula. Per tant, al següent article es podrà analitzar què és el dol, quines tècniques es poden dur a terme i, a més, s’establirà un projecte d’intervenció dins una escola de educació infantil per treballar el concepte de la mort sense crear traumes ni malsons als més petits ja que sovint aquest és el motiu pel qual la majoria de centres educatius són reticents a treballar aquest concepte.
[eng] The following article aims to address and alleviate mourning experienced by children, following their parents death. Historycally, numerous authors have highlighted the importance of educating children about the taboo subject and meaning of mourning from young age, in order to reduce suffering.
Firstly, this article aims to analyse what mourning is. Secondly, the possible techniques to educate children on this subject, and lastly, I will describe the interventional project I carried out in a nursery school, which aimed to familiarise children with the concept of death without causing them distress. The main reason, being schools are reluctant to approach the subject of mortality with the fear of causing trauma to the children.