[cat] Aquest present treball és un TFG que s’ha realitzat mitjançant l’estat de la qüestió, amb
l’objectiu de conèixer la Síndrome d’Asperger dins de l’àmbit d’educació infantil, i de trobar
les metodologies i recursos més favorables per a posar-les en pràctica amb aquests nens, dins
de l’aula ordinària. Per la qual cosa es trobarà una primera part amb un marc teòric, on es
donarà a conèixer l’origen, les característiques, l’etiologia i l’epidemiologia, la detecció, i la
intervenció per als infants amb SA. I una segona part amb la intervenció educativa, amb les
metodologies d’Educació inclusiva i d’Aprenentatge cooperatiu, i els recursos TEACCH i
SAAC (dels SAAC’s concretament el Sistema de comunicació total i els PECS). Tot per
arribar a cobrir les necessitats educatives de les SA, i poder oferir els mateixos drets per a tot
l’alumnat.
[spa] Éste presente trabajo es un TFG que se ha realizado mediante el estado de la cuestión, con el
objetivo de conocer el Síndrome de Asperger dentro del ámbito de educación infantil, y de
encontrar las metodologías y recursos mas favorables para ponerlas en práctica con éstos
niños, dentro del aula ordinaria. Por lo que se encontrará una primera parte con el marco
teórico, donde se dará a conocer el origen, las características, la etiología i la epidemiología,
la detección, y la intervención para los niños con SA. Y una segunda parte con la intervención
educativa, con las metologias de Educación inclusiva y de Aprendizaje cooperativo, y los
recursos TEACCH y SAAC (de los SAAC’s concretamente el Sistema de comunicación total
y los PECS). Todo para llegar a cubrir las necesidades educativas de los SA, y poder ofrecer
los mismos derechos para todos los alumnos.
[eng] This Degree Final Proyect was done by the bibliographic methode, with the understanding of
the Asperger Syndrome at the early chilhood education stage as an objective, trying to
research and apply the most favourable methodes and resources for this children inside the
regular classrooms. The text is divided in a first part with the theoretical framework; where
we aproach the origins, characteristics, ethiology, epidemiology, detection and procedure with
the A.S. children. And a second part with the educational procedure, the Inclusive Education
and Cooperative Learning procedures, and also the TEACCH & AAC resources ( Specifically
the Total Communication System and the Picture Exchage Communication System) . All the
tools that teachers needed to provide the educational needs of the AS children, and offer the
same rigths to all the students.